Hanhals – GIK 0-5 (0-2, 0-3, 0-0)

Utan att glänsa gjorde GIK en habil insats borta mot Hanhals och vann med 0-5. Värt att notera är bland annat att nyförvärvet Jaros Taderas noterades för en assist, samt att yttern Victor Sandström går från klarhet till klarhet och noterades för två mål i andra perioden.

— Vi gör en OK hockeymatch, och gör så klart mycket bra saker, säger Christopher Hamell.

— Vi städade av dem ganska enkelt och det känns ju bra att veta. Samtidigt finns det mycket mer att plocka ut.

Vilket skribenten tycker känns tryggt inför kommande matcher. Märktes det att de sjuka och skadade spelarna kommer tillbaka?

— Ja, och nu fick vi in en ny spelare också.

En ” En oöm och passningsskicklig spelare, som är väldigt mogen i sitt spel” har skribenten läst sig till.

— Det var kul att se honom. Han kommer att bli bra och gjorde en assist till första målet.

— Överlag ser det bra ut. Det var kul att ha tillbaka Charlie. Han vet man vad man får av – full fart, och det är kul att se. Sen hade Sandström en väldigt bra match, på nio minuter i andra gjorde han två mål och en assist.

Hela laget gör en bra insats och det har sjunkit in att det är hockey i sextio minuter som gäller. På onsdag väntar Mölndal hemma.

— Det kommer att bli en tuff match. Vi vet att de är bra. Vi vann borta senast, men det var tight (5-6 / skribentens kommentar). Det blir förhoppningsvis en rolig match med bra fart.

Publicerades 2022-11-21