Hanhals – GIK 2-1 (0-0, 0-0, 1-1, 0-0, 1-0)

2-1 mot tabellsjuan känns sådär, men en poäng med till fortsättningsserien är ändå värdefullt.

Ett spelmål till under ordinarie matchtid, förutom Hugo Johanssons 1-0 fyra minuter in i tredje perioden och den enda bonuspoängen hade varit två. Tränaren Tomas Sandlins spontana kommentar är lätt att förstå:

–Just nu känns det surt, tycker att vi skulle kunna avgjort under full tid. Att vi bara släpper ett spelmål är bra, dock dåligt att vi bara gör ett med tanke på alla målchanser och frilägen.

–Det var en ganska öppen match med böljande spel med målchanser åt bägge håll och bra målvakter i bägge lagen.

Och det samlade intrycket från matchen blev positivt.

–Att vi står upp på ett bra sett och mycket väl kunnat gå segrande ur striden (är bra), det borgar för en positiv vårserie.

Nu är hösten över och skribenten undrar ur laget kommer att tillbringa uppehållet, förutom åt rast-vila?

–Under uppehållets första del kommer vi att lägga fokus på kondition och fysik, andra delen av match ledigheten kommer vi att lägga focus på spelet.  Försvarsspelet och en hel del på målskyttet.

För Tomas själv är det självklart hur han kommer att tillbringa den lediga tiden.

–Jag kommer att fira jul med fru och barn hemma i Umeå.

Publicerades 2017-12-14