Hanhals IF – GIK

GIK föll mot Hanhals med 3-2 efter straffar

Grästorps IK kom till matchen i Kungsbacka med en revanschlusta efter debacklet senast mot Hanhals i Åse & Viste Arena. Det visade sig också att grabbarna hade tagit lärdom av förra matchen.

Man hamnade tidigt i underläge men nästan lika fort lyckades man kvittera genom ett mål i powerplay av Jesper Sellin. Andra perioden blev efter böljande spel mållös med ett litet övertag för hemmalaget spelmässigt. I tredje perioden var det ställningskrig och känslan var att det laget som gör nästa mål kommer att dra det längsta strået. Tyvärr för GIKs del så gjorde Hanhals det förlösande 2-1 målet dock hade GIK-spelarna andra tankar denna kväll än att förlora. Man kvitterade återigen i powerplay genom våran slovakiska center Michal Lukac, målet var också Lukacs första mål i GIK-tröjan.

Efter full tid visade resultattavlan 2-2 och förlängning väntade. En förlängning där GIK dominerade stort och borde ha avgjort matchen redan här. Dock ville Hanhals målvakt något helt annat och lyckades ta matchen till straffar. Väl där så avgjorde Hanhals i fjärde suddenstraffomgången och kunde därmed inkassera sin fjärde seger på försäsongen.

Efterspelet till matchen handlade mestadels om att GIK gjorde sin bästa match för säsongen. En nöjd Sergei Joukov berömde laget i intervjun med GIKTV efter matchen.

Nu tar vi nya tag och blickar framåt mot matchen hemma i Åse & Viste Arena fredagen den 2a september klockan 19.00. Då gästas vi av göteborgsklubben Bäcken HC. Alla till Åse & Viste Arena för att stötta vårt kära A-lag.

Med vänliga hälsningar, Grästorps IK

Publicerades 2016-09-01