Hårt arbetande Juniorer

Med ett stenhårt schema trummar våra Juniorer vidare. Här finner ni ett utdrag ur deras dagbok.

J18 Sön 30/11

I en tidig seriefinal borta mot Bäcken kan undra varför inte är 100 % taggade från start. Bäcken startade som brukligt i ett högt tempo och tryckte tillbaka GIK, och följaktligen tog ledningen med 1-0. GIK kämpade dock sig in i matchen utan att glänsa och period ett slutade 1-1.

Bäcken tog på nytt ledningen med både 2-1 och 3-1 i andra perioden, men två kontringar kunde vi både reducera och kvittera. I början på tredje stod matchen och vägde. GIK lyckades göra nästa mål och för första gången i matchen ta ledningen. Efter detta målet tryckte Bäcken på men GIK låg rätt i positionerna och kunde avstyra det mesta. Med ännu en lyckad kontring avgjorde GIK med ett 5-3 mål, som också blev slutresultat.

En eloge till vår 3:e femma som drog lasset denna dag och kom upp i rätt nivå.

GIK:s J18 har fram till nu gjort en fantastisk säsong och är ännu så länge obesegrade i J18 serien, detta trots att spelet inte alltid stämt till 100%.

Det är bra grabbar.

GIK:s målskyttar: William Käkele-Hedman (2), David Lundmark, Jonathan Karlsson (2).

J20 Lör 29/11

Motivation slår klass.

Efter att spelat en första period med GIK:s signum, fart och fläkt kom Varberg tillbaka och vänder en match hemma i Åse viste arena.

Helt klart att Varberg hade den största viljan att vinna där man ger bort matchen på grund av att man slutar åka skridskor, fullfölja situationer och tro att allt löser sig.

Efter period 1 leder GIK med 2-0 och har matchen i sin hand, efter 2:a som slutade 3-3 står det 5-3 till GIK men Varberg har tagit över matchen.

I sista vinner Varberg med 3-0 och matchen slutar med att Varberg vinner med 6-5.

Gik:s målskyttar: Martin Berntsson, Edvin Eriksson, Emil Dahlen, Viktor Johansson och Philip Gunterberg

J20 Tis 25/11

Man måste skjuta för att göra mål.

Hemma mot Nittorp på tisdagskvällen sköt man alldeles för lite trots ett spelövertag.

Nittorp är ett svårspelat lag som försvarar sin kasse och lever på kontringar.

Mot lag som ställer upp med tre spelare framför mål kan man inte spela sig fram till mållinjen.

För mycket ”finlir” gjorde att matchen var onödigt jämn. Nittorp utnyttjade sina chanser på ett bra sätt och det var resultatmässigt jämnt under hela matchen.

Matchen innehöll mycket slarv och hafs från båda lagen en riktig ”vilda västern match”.

GIK gick till slut segrande ur striden med nöd och näppe och vann med 5-4.

GIK.s målskyttar: David Lundmark, Edvin Eriksson (2), William Käkelä Hedman, Billy Denis

Publicerades 2014-12-02