HC Dalen – GIK 2-0

Grästorp åkte på en 2-0 förlust i genrepet borta mot HC Dalen. Samtliga mål föll i den tredje och sista perioden.

De två första perioderna tycktes uppe från läktarplats vara jämna med böljande spel och chanser åt båda hållen. Två bra målvakter på banan gjorde att man ganska tidigt förstod att det inte skulle bli mycket mål i den här matchen.

GIK gjorde en helt okej bortamatch och det finns positiva delar från denna batalj att ta med sig till premiären nästa söndag borta mot Enköping. Noterbart är att GIK inte hade domaren på sin sida den här matchen, 16 utvisningsminuter för GIK och 0 minuter för hemmalaget var inte rättvist i en annars väldigt snäll match. Slutresultatet blev med andra ord 2-0 till HC Dalen.

Publicerades 2016-09-11