HC Lidköping Red Roosters – GIK 3-5 (0-2, 2-2, 1-1)

Det är lätt att påstå att GIK gjorde en dålig match i går, men det stämmer inte riktigt. En riktig beskrivning är däremot att stora delar av matchen spelades i ett lågt tempo som passade hemmalaget bättre. Lägg därtill att matchen inte betydde något sportsligt för något av lagen, samt att det kan ta år innan Lidköping-GIK blir lika hett som Vänersborg-GIK.

0-1 efter knappt en minut är en oerhört bra inledning för GIK, och ytterligare ett mål bidrar till en bra start. Likaså är utökat till 0-4 inom loppet av några minuter i början av andra perioden en bra grund till en seger.

Men sen hände det något. Ett hårt arbetande hemmalag drog nytta av det lägre tempot och lyckades reducera till 2-4 innan perioden var över. 3-4 efter knappt sju minuter av sista perioden och det var match igen, men närmare än så kom Lidköping aldrig. GIK avslutade med 3-5 i öppen kasse.

Publicerades 2022-12-01