Hej på er i vår rusket!

Ytterligare en säsong är till ända för vårt representationslag med lite blandade resultat.

Höstserien måste vi ändå anse som godkänd med en 3:e plats efter två mycket bra lag i VHC och Mjölby. Även om vi blandar mycket bra prestationer med betydligt sämre så kvalificerar vi oss med marginal till alltvåan. Denna serie startade med 3 matcher innan juluppehållet och vi får med oss 6p där vilket var en bra start. Tyvärr är vi inte alls med i starten efter jul och dom första 4 omgångarna genererar bara i 1p och återigen får man en känsla av att vi har svårt att prestera när det gäller som mest. Laget tar sig dock i kragen och vi spelar för en plats i playoff ända in i sista omgången. Tyvärr räcker det inte hela vägen och säsongen tar slut redan i slutet på februari. Eftersom både föreningen och laget har en målsättning att vara med och kriga om en division 1 plats hela vägen in i slutet på mars så är inte resultatet tillräckligt för att vi ska vara nöjda. Detta har gjort att styrelsen ihop med sportgruppen bestämt sig för att skruva lite på tränarsidan till nästa säsong. Detta kommer medföra att Christoffer kommer att få kliva åt sidan och ersättas med en ny ass tränare medan Robin kommer att bli kvar. Vi tackar givetvis Christoffer för ett bra arbete i A-laget och önskar honom lycka till i fortsättningen. Spelargruppen är vi i stort nöjda med och arbetet med att försöka behålla 75% av laget till nästa säsong har pågått ett tag och redan nu i mitten på mars har vi ca 13-14st klara till nästa säsong vilket är riktigt goda nyheter. Några spelare kommer givetvis bytas ut i en förhoppning att vässa laget ytterligare. Många krokar på intressanta spelare är redan utlagda och förhoppningsvis kan GIK:s goda rykte och även vår strävan uppåt göra att vi kan knyta till oss några fina nyförvärv i närtid. Håll utkik på hemsidan där vi i närtid kommer presentera alla kontraktsförlängningar till att börja med för att sedan förhoppningsvis kunna krydda med lite goa nyförvärv också fram i början på April.

Ha en riktigt trevlig sommar så syns vi i hallen framåt hösten igen när det är dags för nya segrar.

Sportsektionen genom Jocke Pe

Publicerades 2023-03-21