Hektisk helg i jakten på lediga spelare

Även GIK har gett sig in i värvningskarusellen i säsongens elfte timme.

Även GIK har gett sig in i värvningskarusellen i säsongens elfte timme. Numera äger ju spelare rätt att byta klubb ända till 15 februari. Eftersom det i helgen var färdigspelat för flera lag så fanns det under måndagen ett flertal lediga spelare. Att även GIK tog tillfället i akt var kanske inte att i första hand för att förstärka laget, utan för att se till att vi har full trupp. Under säsongen har vi tappat en back och två centrar som vi hade räknat med som ordinarie, därför har vi gått på kort om folk.

I slutet av säsongen har vi även åkt på skador. Hugo har precis tagit bort gipset på sin fot. Peter Massar tränar inte på grund av sin AC led som han går i behandling för. Jakob Wulcan har ett krånglande knä och vilar för tillfället. Jesper Sellin har en krånglande handled. Lägger vi därtill att det kan bli förkylningar och influensa som i helgen när vi nästan inte fick ihop tre femmor. Någon eller några kommer tillbaka får vi hoppas. Matchprogrammet är tight med tre matcher i veckan;S Ons, fre och söndag.

Därför är vi glada för att vi har tre nya spelare in i truppen. Alla tre är motiverade och  vill verkligen förlänga sin säsong i GIK.  Tre spelare var vi hade som mål när vi bestämde oss för att se efter förstärkningar. Vi hade även andra alternativ men det var dessa som visade störst intresse:

Anton Lindgren: Back som denna säsong spelat i Hudiksvall.

Viktor Lennartsson: Forward från Kumla.

Adam Willig: Forward från Mariestad.

När alla är på plats och kommit igång med träningen så blir det närmare presentation av dom i vår TV på hemsidan. Detta kommer att ske i början av veckan.

SPORTSEKTIONEN

Publicerades 2016-02-16