Henrik Ekeståhl är klar för en säsong till i GIK

Långsiktigheten, för honom själv och för klubben, var det som fick Henrik att skriva på.

–   Det är skönt att slippa flytta runt och i stället stanna kvar i samma klubb. Och det är kanonbra att se att klubben tänker långsiktigt.

Henrik är ytterligare en av de spelare som gör tummen upp för det nya GIK, har han kanske redan nu blivit en riktig grästorpare? I likhet med resten av truppen verkar han nyfiken på att få möta sin nye tränare, GIK:s meste genom tiderna.

–   Jag vet vad han heter, det är allt och att han har varit här förut. Vi träffar honom för första gången i kväll.

Henrik, som fick sin grundutbildning i Björklövens organisation, kom till GIK via två år i en amerikansk liga.

–   Omställningen var svår. Det är ett annat spel i USA, pang på; i Sverige är vi mer taktiska. Det tog ett tag, men på slutet gick det bra.

Publicerades 2016-05-02