Hisingen-GIK 2-4 (0-2, 1-0, 1-2)

En bild säger mer än tusen ord – med en omgång kvar av Hockeytvåan Södra A är GIK klara seriesegrare. Senast det hände var i division 2 säsongen 2009-2010, då laget bland annat spelade sexton matcher i följd utan poängförlust.

GIK hade i går kväll en bra dag på jobbet, med några spelare borta på grund av sjukdom, i den erkänt kalla Tuve Ishall.

I början av matchen var Grästorp starkast och ryckte åt sig ledningen med 0-2 genom två snabba mål i mitten av perioden av Linus Almroth och Cooper Leitch. Hisingen reducerade till 1-3 under andra perioden och GIK avgjorde genom en stark första halva av sista perioden. GIK drog ifrån till 1-3 genom Kristoffer Mourujärvi, och när Hisingen reducerade till 2-3 med fyra minuter kvar av matchen blev det snabb replik till 2-4 av Marek Rubner.

Nu återstår Vänersborg hemma innan det är dags för vila över årsskiftet. En match utan idrottslig betydelse, men årets hittills viktigaste prestigematch.

Texten kommer att uppdateras med sedvanliga frågor och svar.

Publicerades 2021-12-16