Hockeyhelg

Henrik Alfredsson filosoferar inför en helg fylld av hockey.

Match fredag kväll borta mot Forshaga och hemma söndag eftermiddag på Tranås, plus en lättare träning lördag förmiddag; så värst mycket mer än hockey lär inte A-laget eller deras ledare hinna med under helgen.

– Vi förbereder oss inte annorlunda bara för att det är två matcher samma helg. Vi pratar om vad vi måste göra bättre och att vi ska hålla oss på isen, så att vi kan flyt i spelet som vi kan få när alla blåser på. Även om vi är bra i boxplay tappar vi flytet när en del spelare inte får så mycket istid.

– Vi måste visa mer respekt för varandra och inte dra på oss onödiga utvisningar.

I kväll väntar Forshaga, ett lag som hittills har gått bättre än vad många hade räknat med.

– Alla matcher är tighta och tuffa men hade vi haft lite flyt hemma mot Borlänge hade vi vunnit. Det vi kan påverka är att bli bättre byte för byte, vara nöjda med det enkla och göra sk-tjobbet. Vi kan vinna mot Forshaga.

– Långa stunder spelar vi riktigt bra och levererar ihop som ett lag, i stället för en och en. Det vill jag att vi gör mera av hela matcher.

Är det någon skillnad på att spela borta och hemma?

– Jag vet inte, det kanske passar oss att spela borta? Hemma tycker man att man känner isen och alla runt omkring och vi vill visa vad man kan, fast vi ska spela enkelt och samtidigt rock n' roll.

Publicerades 2015-10-02