Inför Arboga-GIK

Den trista förlusten senast till trots så känns det som om GIK är ett lag på gång. Lagkapten Sebastian Nilsson är full av tillförsikt – slitet börjar ge resultat.

– Vi blir bättre match för match och mot Arboga kommer det att bli jämnt. Ett av lagen kommer att vinna med uddamålet och vi vill ha med oss tre poäng hem, säger Sebastian.

De som var på matchen senast märkte att alla femmorna fick ganska mycket speltid och gjorde bra ifrån sig.

– Det är inget konstigt med det, alla gör bra ifrån sig nu och det är det som märks.

Att GIK är ett lag som lever i nuet har också gett resultat.

– Vi försöker att låta bli att titta på tabellen och poängskillnaderna, de kan vi inte göra något åt, lika lite som de andra matcherna. Våra egna matcher kan vi styra. Det gäller att göra sitt bästa och se hur långt det räcker.

Publicerades 2016-01-26