Inför Bäcken-GIK

Halva Alltvåan Södra är avverkad och Charlie Björklund ser fram emot fortsättningen.
— Det känns bra nu. Vi har blandat och gett väldigt mycket, men det känns som om vi är på gång nu. Senast gjorde vi en bra prestation i sextio minuter och det är bara att fortsätta att bygga på det.
Charlie är nöjd med även hur det har gått för egen del.
— Det är helt OK. Samma som för laget, lite upp och lite ned. Bli bättre och jämnare, som i söndags när vi gjorde tre bra perioder.
Är Bäcken en bra motståndare? Seger med 2-1 hemma och förlust med 4-1 borta I Hockeytvåan Södra A.
— Det är ett topplag i den här serien som är svåra att möta. Ett skickligt lag med bra hockeyspelare som är bra på passningsspelet. Schyst och rolig hockey, det kommer att bli en bra fight.
Så sant som det är sagt. Alla motståndare är i denna serie av en anledning, det var bland de fyra bästa i sin serie före jul. Och även om det främst gäller att hamna bland de sex främsta, så ger en bra placering förhoppningsvis lättare motstånd i playoff.
— Jag hoppas på en lång säsong, vi har material till det. Vi har en bra trupp och har spelat bra hockey även med många borta.
— Vi siktar mot kvalserien, så tar vi det därifrån!
Skribenten önskar Charlie och hela laget lycka till mot Bäcken i eftermiddag.

Publicerades 2020-02-02