Inför Bäcken-GIK

Victor Sandström kom till GIK i fjol, från Tidaholm via Tingsryd. Han har haft en bra utveckling som senior och nu senast mot Guts blev det två mål.

— Vi var tvungna att steppa upp lite efter fredagens match. Det var något som gick snett mot Vänersborg, hade vi vetat vad hade det inte slutat på det viset.

Men det är historia nu och i kväll väntar Bäcken borta.

— Bäcken är ett bra lag, de slog Mjölby nu senast. Det kommer att bli en tuff uppgift. Jag hoppas att vi klarar det, det vore skönt med en trea borta.

Och hur ska det gå till?

— Vi ska börja med att göra det vi kan påverka, följa vår game plan och mer skridsko. Komma in framför kassen och göra mer smutsiga mål.

Och med smutsiga mål menar inte Victor att GIK ska spela grishockey.

— Det behöver inte vara snygga mål hela tiden. Pucken ska in och hur det går till är inte så viktigt.

Och vad tycker han om laget som grupp?

— Man växer ihop som grupp och kemin blir ännu bättre. Det är högt till tak. Vi vill mycket, det är många unga drivna spelare i laget.

Kommer Victor och laget att spela hockey i april 2023?

— Vi får jobba på att ta oss till Alltvåan först, det är första delmålet. Sen ska vi vinna så många matcher där som möjligt.

Till sist frågar skribenten om han har kommit in i seniorhockey nu?

— Jag kommer in i det mer och mer. Blir bättre för vare dag som går.

Publicerades 2022-10-19