Inför Bäcken-GIK

Dmitry Iskornev tror på seger.

Den snabbfotade och småkluriga ryssen har snabbt blivit mycket populär i Grästorp. Men född i Chabarovsk som han är hade han kanske varit i Vänersborg och kämpat om VM-medaljer i bandy om han valt en annan idrottskarriär. Men han trivs bra i Grästorp och tycker att det är en bra organisation runt laget.

— Det började inte bra, men vi jobbade på det och fick en bra kemi i laget. Nu är vi inne på rätt väg.

Dmitry bekräftar det som de flesta har sett från första matchen i grundserien, att det är frågan om att ta små steg i rätt riktning, hela tiden. Men nu är det främst matchen mot Bäcken det gäller.

— Det är bra och mångsidigt lag. Det kommer att bli tufft.

Men efter att laget äntligen slog Vänersborg senast så måste det väl kännas lättare?

— Jag trodde att vi kunde slå alla innan vi slog Vänersborg! Vi har goda chanser mot alla lag.

Och liksom reste av laget ser han fram emot en lång säsong. Kval till Hockeyettan rentav och han stannar gärna så länge som det krävs. Livet som det är för en halvprofessionell hockeyspelare, som förutom träning och matcher även omfattar en del arbete.

Även Dmitry är tacksam för stödet från ”den sjätte spelaren” från läktaren.

— Visst känner jag stödet från dem. Och jag förstår att de kanske inte kommer när det inte går så bra. Men nu är vi på rätt väg och blir bättre för varje match. Det är en skön känsla att gå ut på isen och känna stödet från publiken.

Publicerades 2019-01-27