Inför Borås-GIK

Spänningen stiger.

Kvalet till Hockeyettan började med en oväntad seger mot Helsingborg och skribenten undrar om laget är inne i en positiv trend nu.

— Vi har en jäkla skön känsla i gruppen och vi spelar en bra hockey, svarar Carl-Johan Svensson.

Kanske inte ett direkt svar på frågan, men ett bra besked för oss som följer laget från sidan om. Men det gäller att ligga i och bibehålla det som är positivt när det är tätt mellan matcherna.

— Det gäller att sköta om kroppen, hålla uppe fart och aggressivitet på träning samt viljan att vara bra varje match. Jag är grymt imponerad av arbetsmoralen i gruppen.

Borås står för motståndet i den andra matchen. Ett lag som GIK har spelat oväntat jämt mot, med tanke på att de stora delar av säsongen har hållit hus i olika delar av tabellen. Är det någon skillnad på att möta dem nu, jämfört med tidigare under säsongen?

— Borås är densamma som innan tror jag. Vi har tre vinster var under säsongen. Kommer bli en härlig match, säger Carl-Johan och det märks att han trivs med att det är tätt mellan matcherna.

— Det är som roligast när det är tätt. Då brukar man komma in i det på ett bra sätt. Det är dock ännu mera viktigt att sköta om kroppen mellan matcherna.

Publicerades 2019-03-13