Inför Boro/Vetlanda HC-GIK

Inför sista matchen i Alltvåan Södra har skribenten pratat med Antons Trastašenkovs. En pålitlig forward som kom hit i mitten av fjolårets säsong.

Första frågan är om säsongen har varit som han förväntat sig, både för laget och sig själv?

— För lagets del tycker jag att det har gått bra, men för egen del hade jag hoppats på mer. Nu har vi säsongens viktigaste matcher framför oss och vi har hela tiden blivit bättre.

Vilket är ödmjukt sagt av en spelare som kan göra skillnad.

Kvällens match, slutresultatet ligger inte helt i GIK:s händer. Men laget kan som sämst bli trea och blir tvåa vid seger. Och bättre placering innebär svagare motstånd i Play Off 1.

— Vi har pratat om det i laget, och vi kommer att fokusera på vår match. Hur det än går kommer vi till Play Off 1 och där ska vi göra vårt bästa.

Nu väntar en fysiskt och psykiskt utmanande period med siktet inställt på kvalserien till Hockeyettan. Som mest kan det bli sex matcher på knappt två veckor.

— Det är mycket, eftersom vi är vana att spela två matcher i veckan. Hur många det blir kan vi inte göra något åt, det är bara att göra vårt bästa. Det kanske gör oss starkare som lag om det blir sex matcher.

— Vi är ett hårt arbetande lag som åker mycket skridskor. Jag ser fram emot resten av säsongen och tror att det kommer att gå bra.

Publicerades 2024-02-21