Inför Forshaga-GIK

Stämningen i laget är på topp och den första trepoängaren under våren kommer allt närmare.

– Man är ändå med i båset, och hjälper till med att peppa laget.

Kasper Josefsson hör till det yngre gardet med ena foten i A-laget, som inte alltid får så mycket istid men som ändå har en viktig uppgift.

– Vi har ett starkt psyke, hela laget, och det är inte frågan om det vänder utan när! Det är ett bra gäng och alla drar åt samma håll, fortsätter han utan ett spår av tvekan.

Och inte är hans inställning till kvällens match sämre.

– Jag tror att vi förstör deras segerrad. Vi har en bra stämning i laget och vi kommer att ta dem.

Men bara en bra stämning i laget räcker inte.

– Jag tycker att vi har blivit bättre på att gå på kassen – vi är hårdare och bättre framför mål än förut.

Skribenten flikar in att det kanske inte skulle skada med lite färre utvisningsminuter?

– Nej, det är ju klart. I utvisningsbåset vinner man inga matcher även om man har ett bra boxplay.

– Det är klart att Forshaga är ett bra gäng, men de är inte oslagbara. Även om de har en rätt berömd tränare (skratt).

Publicerades 2016-01-13