Inför GIK-Arboga

Årets Arboga är ett nytt lag som det är svårt att ha någon bestämd uppfattning om. Men det lyser i ögonen på Oscar Björkander när han tänker på kvällens match.

Matchen borta mot Mariestad var fullt godkänd, även om GIK inte nådde ända fram.

– Vi gjorde en bra match däruppe och måste ta med oss allt som fungerade, säger Oscar.

– Bara vi kan få bort utvisningarna, vi är med fem mot fem.

En av de saker Oscar nämnde första gången han träffade skribenten var att ha trivdes i truppen, och att han tyckte att blandningen av erfarna spelare och egna juniorer fungerade bra. Det intrycket består.

– Vi har bara spelat fem matcher, och det känns bra. Det är bara att vara positiv och köra på.

Oscar vågar sig inte på att tippa resultatet, men seger tror han på. En härlig inställning som samtidigt visar att han tar sin roll som biträdande lagkapten på allvar.

– Att det kommer folk hit som vill se oss uppskattar vi, avslutar Oscar.

Publicerades 2014-10-08