Inför GIK-Bäcken

Kvällens match är säsongens viktigaste hittills. Tre poäng och platsen i Alltvåan är säkrad, liksom en plats i Hockeytvåan säsongen 2022-2023. Seriesystemet kommer att förändras till nästa säsong och endast de tre bästa i respektive grupp nu i höst kan vara säkra på en plats. Men GIK:s tränare tar givetvis en match i taget.

Bäcken har varit en av säsongens svåra motståndare. GIK har endast tagit en poäng mot dem hittills i år, och dessutom har laget lite av en revansch att ta efter den snöpliga förlusten mot Mölndal nu senast.

— Bäcken är ett bra lag, men vi förtjänar mer än vi fick mot dem senast och grabbarna vet vad som krävs. Det går inte att glida runt på en skridsko, ska vi vinna måste alla vara med hela tiden.

Christopher Hamell tror på seger och säger det självklara som ändå tål att upprepas.

— Det känns att det är fokuserat på träningarna.

— Jag håller med, han täcker det mesta och det finns en revansch att utkräva. Vi är starka hemma och vi gör bra saker hela tiden, förklarar Robin Adamsson.

— Vi ska ut och göra vårt. Då är vi ett bra ishockeylag!

Målvaktstränaren Mattias Johansson vill också ha ett ord med i laget.

— Det är en oerhört viktig match måste man säga. Jag håller med Christopher och Robin; det är bra fart och ser bra ut på träningarna.

Det finns naturligtvis de som undrat hur det ser ut på målvaktssidan?

— Jag är inte alls orolig. Adam är bra och stabil, hela laget är stabilt, svarar Mattias på den frågan.

Och tränarna hoppas på så mycket publik som omständigheterna tillåter.

Publicerades 2021-12-08