Inför GIK-Bäcken

Bra kan bli bättre.

Vi har tappat två poäng som vi borde ha varit våra och spelet lämnar väl en del i övrigt att önska, framför allt borta. Hemma är det riktigt bra, säger Andreas Högosta i en snabb analys av de första tre matcherna.

— Vad det beror på får vi nysta i.

I kväll väntar Bäcken, ett tänkt topplag. Hur ska GIK vinna?

— Det gäller att vi spelar vårt spel, som vi spelade mot Töreboda. Bäcken är inget lätt lag att möta. De var ett topplag i fjol och det antar jag att de kommer att vara i år också.

— Det blir en tuffare match än mot Töreboda. Vi måste upp i nivå och följa vår matchplan fullt ut.

Ett fåtal spelare är långtidsskadade, men de som fyller på underifrån gör jobbet.

— Alla som kommer in och spelar gör att jättebra jobb. Vi är inte lika känsliga som i fjol.

I detta kan man räkna in att de egna produkter som fått chansen har skött sig och är något att bygga på inför framtiden.

Publicerades 2019-10-09