Inför GIK-Borås

I dag får ni träffa två spelare.

En junior som fått chansen i A-laget och precis påbörjat vandringen mot en plats i en av matchfemmorna. En målvakt som flera gånger har räddat GIK när publiken har stått med hjärtat i halsgropen. Olika men ändå så lika i det att de har fokus, match för match, på att den här säsongen ska sluta så bra som möjligt.

Resultatet mot Värnamo var en lättnad för laget och innebar att GIK klättrade i tabellen. Men det var då och nu väntar tufft motstånd, först Borås.

Jag tror att vi har två segrar och två förluster, säger Simon Zurawski och drar lite på orden.

— Det kommer att bli en tuff match. Vi kommer att få åka mycket skridsko säger Julius Eriksson och minspelet säger att han verkligen ser fram emot matchen.

— Fredagsmatch, då kommer det förhoppningsvis publik som stöttar oss, fortsätter Simon.

Spelarna är överens om att publiken har stor betydelse att det är skillnad att gå ut på isen beroende på hur mycket folk som finns på läktarna.

I det här skedet av säsongen är alla matcher nyckelmatcher. Hur förhåller man sig till det? Är inställningen att vinna alla matcher som är kvar?

— Jag känner att vi tar en match i taget. Tre poäng i taget och se var det slutar. Det tjänar inte så mycket till att snegla på tabellen.

Sant så sant. De andra matcherna kan man inte göra något åt.

På frågan om de har något att tillägga svarar Julius:

— Se till att komma hit. Så många som möjligt.

Sagt med ungdomlig entusiasm av en egen produkt som har en plan för att bli ordinarie.

Publicerades 2019-02-15