Inför GIK-Borlänge

Inför årets säsong sa Anders Spaak att det skulle bli spännande, samt att det nog skulle gå bra, bara de kunde hålla farten uppe. I morgon är det dags för första matchen i Fortsättningsettan, hemma mot Borlänge.

– Farten är det inget fel på och vi har kommit en bra bit på väg med vårt eget spel. Men det tar sin lilla tid det här. Vi har slarvat bort för många matcher som vi har haft i en ask men inte kunnat fullfölja. Det gäller att kunna hantera sådana situationer, säger Anders Spaak öppet och ärligt.

”Goda vanor” och ”bra prestationer” är begrepp som den vane läsaren har kunnat se en del under hösten, men vad betyder de egentligen?

– Goda vanor är att man sköter sin kropp; äter rätt, vilar och spelar hockey. Det kan även vara att man alltid spelar pucken på samma sätt i likartade situationer och att vi håller oss till vårt grundspel.

– Bra prestationer är att man varje gång man kommer hit presterar sitt yttersta, vare sig det är träning eller match. Och att man alltid försöker bli lite bättre.

I morgon väntar Borlänge, en motståndare som GIK inte har haft mycket att hämta mot under hösten.

– Vi har mött dem två gånger tidigare, och de matcherna har varit lite kniviga. Jag hoppas och tror att vi kan ta oss ur det i morgon. Kan vi få bra fart på puck och ben och spela på ett smartare sätt kan det gå bra.

– I år har det varit en kort förberedelsetid inför ”våren”. Vi tränade bra i förra veckan och hade tyvärr en del skador, men det är lika för alla

Publicerades 2014-12-26