Inför GIK-Dalen

Viktor Jörnevik är tillbaks där han hör hemma (?) och ser fram emot morgondagens match.

–  Jag trivdes bra här förra gången och det gick bra för laget i fjol. De är på uppgång, så det kändes bra när de ringde och ville ha mig.

Ett bra svar; Viktor har kommit till ett lag som han tror på och han visar rätt inställning.

GIK och Dalen har mötts i flera träningsmatcher och skribenten undrar om det är till fördel för något av lagen?

–  Nej, nu är det en ny match och det finns inga fördelar med det.

Försäsongen och inledningen av serien har bjudit på en blandad kompott. Vad kan laget ta med sig in i serien, respektive vad behöver bli bättre?

–  Vi har vunnit två matcher och det får vi ta med oss. Vi har hela tiden blivit bättre och bättre även om vi har en del kvar att jobba på.

–  Om det finns något särskilt att jobba på? Skulle i så fall vara spelet i boxplay. Defensivt finns det en del att bli bättre på. Släpper man in sju puckar är det svårt att vinna, säger Viktor med förra matchen färskt i minne.

En ny tränare med nya idéer om hur hockey ska spelas. Vad kan publiken vänta sig av morgondagens match och resten av säsongen?

–  Det blir bra hockey mot bra lag i den här serien. Roliga matcher mot nya lag.

Publicerades 2017-09-26