inför gik- enköping

Varken vi vill eller inte närmar sig säsongen 15/16 sitt slut. Vi har därför valt att låta ordförande få äran att blicka framåt och bakåt, samt givetvis tippa dagens match.

Johan Sahlin. Som ordförande i en nybildad styrelse. Vad händer?

Kortfattat ligger fokus på att sy ihop säcken vad gäller innevarande räkenskapsår samt nästa års budget.

Självklart arbetas det med allt det andra också men så här års är det naturligt att prioritera ekonomin högst.

Sammanfattningsvis känns det bra på de flesta plan.

Summera säsongen 15/16 så här långt med 3 ord.

Sociala medier, Nytändning, Så bygger vi GIK

Vi har nu gått in i jubileumsår, GIK fyller 60. Vad är ditt starkaste GIK-minne i ditt 39-åriga liv?

Bör varit när jag som juniorspelare fick uppleva sällan skådat nytänk.

Tränare Anders "Buggarn" Johansson plockar ut målvakten fem minuter in i första perioden mot Nittorp hemma i hopp om att göra första målet.

Vi blev lika förvånade som motståndarna och resultatet uteblev, inget mål bakåt heller för den delen.

Eller kanske när målvakt Jerker Lindstrand omedvetet matchvärmde i A1 utan magplatta.

Eller kanske när….

Det finns hur mycket som helst att ta upp och det känns fantastiskt att dom aktiva i GIK har skapat oförglömliga minnen för barn och ungdomar i 60 år och kommer fortsätta göra så i många år till.

Här och nu. GIK-Enköping. Hur går det?

Jag har tyvärr bara sett en match från läktaren i år så det är svårt att kommentera hur spelet står sig mot övriga lag.

Tittar man på statistiken så blir nog inte den här matchen enklare än någon annan.

Med tanke på antalet uddamålsförluster så har dom allt förtjänat lite medstuds vid det här laget, så vem vet.

Jag hoppas att dom trots allt kan gå ut och ha kul i 60 minuter och bjuda moståndare och publiken på

en bra match.

Sätter en liten peng på 3-3 i full tid och vinst i förlängning.

Om jag får tippa med hjärtat som Bosse i Dammen säger, så tror jag på 1000-0 till GIK.

Publicerades 2016-02-06