Inför GIK-Enköping

Lagkaptenen Sebastian Nilsson har något att säga om det som har varit, framtiden och om sin tid i Grästorp.

– Det är ju klart att resultatmässigt är vi långt ifrån det vi har velat. Vi kan inte hymla om att vi är besvikna på poängskörden, men spelmässigt finns det mycket bra att ta vara på. Samtidigt finns det ju det som inte har varit så bra, som vi har tappat energi och matcher på.

– Det gäller att vara bäst i tre perioder.

Enköping spelade förra säsongen i Division 1 Östra och är okända för Sebastian och resten av laget.

– Det jag har hört att de är skridskoskickliga och har bra fast, ungefär som vi. Hoppas att det passar oss.

Om tiden i Grästorp och GIK har han bara positivt att säga.

– Jag trivs bra här. Det märks att många är engagerade i hockeyn och brinner för klubben. Det är alltid kul att komma hit och göra jobbet varje dag när man vet att det är många som bryr sig.

– Folk bryr sig och frågar hur det går. Det är bättre att spela på en liten ort med ett stort intresse än tvärt om.

Åter till matchen så undrar skribenten hur det går på söndag och om lagkaptenen törs lova tre poäng?

– Ja, nu kommer första poängen. Vi jobbar hårt varje dag för att den ska komma och vi hade ett bra snack efter förra matchen. Alla fick säga sitt och vi var överens om hur vi ska fortsätta.

– Alla därinne vill vinna och det är vikigt att de fick göra sin röst hörd. Vi kanske har haft olika tankar om varför det har sett ut som det har gjort och hur vi ska komma vidare.

Klockan 16 på söndag är det nedsläpp mot Enköping. Var där!

Publicerades 2015-10-10