Inför GIK-Enköping

I år har det lossnat för denne snabbfotade yngling med bra speluppfattning, likväl som för hela laget. Vad beror det på?

Carl funderar ett ögonblick och sen kommer svaret:

–   Det är svårt att säga, men jag spelar med bra killar. Jag trivs bra med Jakob och Wikström.

Så talar en äkta lagspelare. Och sen var det laget.

–   Vi har haft det på känn i några år och nu har det verkligen lossnat. Vi har två väldigt bra målvakter i år och det har gjort skillnad. De har vunnit flera av de matcher som blev uddamålsförluster förut.

Än är det för tidigt att sia om hur säsongen kommer att sluta, men skribenten tillåter sig att lyfta blicken och frågar Carl hur han ser på framtiden.

–   Det ser väldigt spännande ut. Förhoppningsvis går vi till play off-spelet genom att vinna serien, vi har pratat om det. Det är det vi går för, och det ser ju bra ut än så länge!

Fast det viktigaste just nu är kvällens match mot Enköping. Av många ansedda som den svåraste motståndaren i serien.

–   Det är en väldigt viktig match. Det ligger mycket i att de är det bästa laget, de och kanske Arboga är våra största utmanare.

Och hur vinner man en sådan match?

–   Vi ska fortsätta som vi har gjort förut. Det finns inget att göra annorlunda.

Så talar en spelare med gott självförtroende och varför ändra på ett vinnande koncept?

Publicerades 2017-01-11