Inför GIK-Falun

Ett målmedvetet arbetande GIK mot Falun som ligger sist i Hockeyettan Västra utan en enda poäng efter sex omgångar, utgången borde vara given? Fel, på den här nivån finns det inga stryklag och inga givna resultat.

— Det har varit lite upp och ned, som vi har räknat med, inleder Lucas Frank i en kommentar om inledningen av serien.

— Det kommer att ta tid, men om vi tror på det vi gör och jobbar så kommer resultaten.

Falun, blir det en lätt match?

— Det kommer att bli en tuff match, alla matcher är tuffa. Vi har inte så många poäng vi heller. Det är en viktig match för att hålla dem längre bakom oss?

Vad är nyckeln till framgång, vad ska GIK göra för att vinna?

— Vi ska gå ut med gasen i botten och göra det vi har kommit överens om att göra.

Vilket skribenten tolkar som den fartfyllda och underhållande hockey som laget bjöd på mot Tranås. Det går snabbare i Hockeyettan än i Hockeytvåan och GIK hänger med.

— Det går fortare, absolut. Vi kommer in i det mer och mer, och vi visade mot Tranås att det inte är något problem. Det kommer att komma, det sitter mer och mer.

Avslutningsvis en hälsning till publiken:

— Jag hoppas att vi ses på söndag, så att vi får den hjälp vi behöver.

Publicerades 2024-10-18