Inför GIK-Forshaga

Efter en säsong som inte riktigt blev vad han hoppades på, på grund av skador, vill Adam Schultz visa vad han går för, och han tror att han gör det bäst i en klubb som redan vet lite om honom.

Räddningsprocenten, 92,54, ljuger inte. Han har gjort det med så pass god marginal att han har tagit upp kampen om förstaspaden med en KHL-meriterad målvakt.

– Det känns bra. Självklart är det ju också en tuff uppgift att ta sig an men förhoppningsvis kommer den erfarenheten som jag samlar på mig nu hjälpa mig i min framtida hockeykarriär, säger Adam som uppenbarligen trivs med konkurrenssituationen.

Men idag är det viktigaste eftermiddagens match och han verkar försiktigt optimistisk:

– Självklart känner man att det är dags för tre poäng, man spelar ju hockey dels för att det är det roligaste man vet men också för att vinna. Samtidigt ska man också komma ihåg att det är bra lag man möter i denna serie och det är absolut inte bara att ställa ut skridskorna och hämta hem tre poäng, det krävs hårt jobb!

Så sant som det är sagt och han fortsätter:

– Jag har faktiskt inte titta så mycket på forshagas placering i tabellen, och har dålig koll på dem i allmänhet, men om det spelar ett liknande spel som förra året så kommer det bli en tuff match på söndag!

Att Adam litar på laget är väldigt tydligt.

– Truppen känns väldigt bra och vi är ett gott gäng! Jag känner att vi är något vassare i år än förra året då vi spetsade truppen lite för i år jämfört med förra året!

Vi önskar lycka till i eftermiddag!

Publicerades 2016-10-16