Inför GIK-Gislaved

Karl Gustavsson har gjort flera fina matcher sen sin comeback och nu ser han fram emot eftermiddagens match mot Gislaved.
— Jag var utlånad två matcher till Skara, och så har jag gjort två i GIK nu. Det känns rätt bra, knäet läkte och det är inga problem.
Karl erkänner att det har varit frustrerande att inte kunna vara med och bidra till laget, men han tycker att de har skött sig.
— Jag tycker att det har gått bra, sen kommer det ju alltid matcher med motstuds. Laget är bra och har gjort en hel del bra matcher.
I eftermiddag väntar Gislaved en motståndare från Hockeytvåan Södra B. För drygt en månad sen blev det förlust med 3-2 borta.
— De är tunga att möta, det är ett bra lag. Men vi vet att om vi spelar på topp är vi svårslagna, då kan vi vinna alla matcher.
Så sant som det är sagt. Skribenten har konstaterat att högstanivån är det ingen fara med, men det finns att jobba med vad gäller lägstanivån.
— Ja, vi har våra dippar. Även nu senast mot Jonstorp, fast då kom vi tillbaka och vann matchen!
Enligt Karl finns styrkan i anfallsspelet.
— Vi skapar chanser och gör en del mål.
Skribenten lägger gärna till den fina lagmoralen.
— Det är ju klart att mår vi bra som grupp presterar vi bra här ute, förtydligar Karl.
Att flera av de som har varit skadade är på väg tillbaka och även redan är med igen är naturligtvis positivt.
— Det är ju klart att när alla är friska och hela så breddas konkurrensen.
Karl och skribenten hoppas på gott om publik.
— Då vet vi att det kan bli ett bra tryck och det hjälper.

Publicerades 2020-02-09