Inför GIK-Gislaved

Om GIK vinner i kväll är saken klar – det blir Alltvåan efter jul. Men det är matematik. Skribenten väljer att prata ishockey med Tom Lundgren och det laget själva kan påverka, nu närmast utgången i kvällens match.
Tom fick själv en trist start på säsongen, med en ryggskada som gjorde att han inte kunde spela de tio första matcherna. Sen har han haft en bra utveckling.
— Det känns nästan lite som försäsong, förtydligar han.
— Jag hoppas att jag är på gång.
Om laget säger han det som många har sett och känt.
— Vi har haft en liten dipp. Inte alls kommit upp i vår normala standard.
Men det är något som det jobbas hårt på fem dagar i veckan i ÅVA när det inte är match.
I kväll väntar Gislaved, ett lag som besegrades borta med 2-3. Skribenten och Tom konstaterar gemensamt att de också ligger bra till för en plats i Hockeytvåan efter nyår.
Om Gislaved som lag vet Tom inte så mycket, men konstaterar:
— I morgon (läs i kväll) är ett bra tillfälle att hitta tillbaka till den rätta formen.
Publiken i ÅVA har Tom lärt sig att uppskatta.
— Den är bra och kunnig. Det uppskattar vi.

Publicerades 2019-12-04