Inför GIK-Hanhals IF

Några korta frågor och svar med Carl-Johan Svensson.

Är GIK på gång nu?

– Vi känns helt klart på gång. Tre bra prestationer har vi gjort i inledningen av serien. Sex poäng är bra, men sett till matchbilden mot Halmstad kunde det lika gärna ha varit någon mer poäng.

Hur är Hanhals att möta?

– Hanhals är ett bra lag. När vi mötte dom sista matchen innan uppehållet, var matchen mycket jämn. Lite ineffektivt från vår sida då. Kommer krävas en topprestation imorgon för jakten på vinst.

Just nu är det tätt med matcher. Hur är det?

– Det är det bästa när det duggar tätt med matcher. Man är igång och är inne i matchandet. Sett till min livssituation kanske det inte är det ultimata, men det är bara kriga på.

– Div 1-hockey, heltidsjobb och en liten krabat hemma är tufft, men det är bara samla kraft och spänna musklerna och försöka göra en bra vårsäsong.

Publicerades 2018-01-10