Inför GIK-Helsingborg

Kvällens motståndare är ett skånskt lag och skribenten väljer att prata med en skånsk spelare, Charlie Scherman.

—Det var en match vi borde vunnit, men vi fick inte in puckarna.

Bortamatchen mot Sölvesborg gick inte riktigt som tänkt, men Charlie är optimistisk inför kvällen.

—Det ska bli spännande att möta Helsingborg, ett lag från Skåne.

Om Helsingborg vet han inte så mycket, liksom de flesta lagen från Hockeytvåan Södra B.

—De håller nog en rätt hög standard där nere också.

Ja, det finns ju en anledning att lagen möts i Alltvåan Södra.

Så här mitt i säsongen är skribenten naturligtvis också intresserad av hur känslan är i laget i största allmänhet.

—Vi har en bra känsla. Det är inte så att vi är besvikna över något. Vi är sugna på revansch i kväll, att ta tre poäng.

Charlie kom hit i fjol, i jakt på mer istid i seniorhockey och hittills trivs han.

—Det var skönt att komma hit, det är ett bra gäng här. Jag får spela mycket.

—Tränarna rullar på alla formationerna, det är skönt när man kan göra det i ett lag. Utnyttja alla spelarna.

Åter till kvällens match så hoppas Charlie på mycket publik (”Det är ju den första matchen i Alltvåan”) och seger, med 4-2 närmare bestämt.

Publicerades 2023-12-13