Inför GIK-Hisingen

En match som är som en dag på jobbet, en del av den jämna serielunken? Precis som det ska vara enligt Robin Adamsson, ”Man stämplar in och sen är det hockey som gäller i sextio minuter”. Skribenten kunde inte ha sagt det bättre själv.

— Livet går upp och ned, det är en fråga om hur man tacklar processen och det gäller även idrott. Vi städade av Kungälv även om det inte var någon fantastisk match. Hisingen är tuffa, de stökar till det för många lag.

Så sant som det är sagt. 1-2 borta i första rundan borde ha varit mer med tanke på att GIK hade spelet i stora delar av matchen. Men det gäller att göra mål.

— Jag hoppas att vi på hemmaplan kan styra matchen och visa vem som bestämmer.

Skribenten känner en positiv, laddad stämning i omklädningsrummet.

— Grabbarna vet vad som gäller, var vi ska, och att det är en process att komma dit. I en grupp på tjugo man kan inte alla göra rätt hela tiden, så det är viktigt att vi är där för varandra. Och det är vi!

Läget i truppen är OK inför kvällens. Fyra fulla kedjor som alla kan leverera. Det lovar gott inför kvällens match.

19:00 smäller det. Var där!

Publicerades 2021-11-17