Inför GIK – IK Pantern (och Alltvåan Södra)

Med vässad trupp och bibehållen laganda i GIK har fansen all anledning att se fram emot en spännande fortsättning på säsongen som förhoppningsvis inte tar slut förrän i april.

— Vi har alltid mål. Små mål i vardagen och längre mål i det stora hela, säger Robin Adamsson.

De små målen är sådant som ständiga förbättringar, sådant som att alltid komma till ÅVA och göra sitt bästa, oavsett om man är spelare, ledare eller materialare, eller någon annan funktion.

Vad gäller de långsiktiga målen är det inte relevant att se bakåt och jämföra med förra säsongen, med ett haltande spelschema och en pandemi som slog hårt mot alla lag, fast i olika skeden. Årets säsong är tränarduons tredje med GIK, och den första som är ostörd av yttre faktorer.

— Faktiskt, konstaterar Christopher Hamell.

— Det är skönt att det rullar på. Vi ville vara topp fem under hösten, och vi blev trea. Nu gäller det att vi fortsätter och får utdelning för det vi har lagt ned och vill göra. Det är en topp fem placering igen som gäller, så att vi når Play Off.

— Det är därför vi är och slåss hela vägen och tar ett steg i taget, förtydligar Robin.

I Alltvåan Södra väntar nya motståndare. Vad vet GIK om dem?

— Pantern till att börja med har ett rutinerat lag, som är först ut nu på söndag. Tittar man på individer så är det många som har fantastiska karriärer. Men det hade Borås i fjol också och det blev 1-1 i matcher mot dem. Alvesta därnere var seriesuveräner i fjol, och det har de byggt vidare på. Gislaved har vi aldrig mött, men vi känner tre i det laget. Boro verkar ha lite nytt jämfört med i fjol.

— Sölvesborg är också nytt, kompletterar Christopher.

— Vi har alla möjligheter att ta reda på det vi vill veta, säger Robin.

— Det jobbet kommer att göras succesivt, så att det inte blir för mycket information för grabbarna.

Publicerades 2022-12-09