Inför GIK-Jonstorp

GIK fick en lyckad inledning hemma mot Bäcken i söndags. Men det var då, idag är det dags att ta ytterligare ett steg mot en bra placering i Alltvåan Södra.
— Det var skönt med en seger i första matchen. Vi var bra i försvarszon, men det finns att jobba på, säger Alexander Lilljedahl i en kort kommentar till matchen mot Bäcken.
I kväll väntar Jonstorp, ett i stort sett okänt lag om man bortser från fjolårets matcher i Alltvåan. Ett lag som dessutom kan låna in förstärkning från grannen österut?
— Det gäller att gå ut och spela enkelt, att hålla sig till spelplanen och att ingen faller ur ramen.
Då var det detta med att ”spela enkelt”. Vad betyder det egentligen? Alexander förklarar, enkelt.
— Det är att inte hålla på och krångla med pucken, att lägga ner den djupt i motståndarnas zon; spela säkert vid blålinjen.
Laget kommer att se ut som i förra matchen. En handfull långtidsskadade spelare är på väg tillbaka, men de dröjer ytterligare någon vecka.
Konkurrensen börjar märkas. Det går inte bara att ställa ut skridskorna och tro att man ska platsa. Men stämningen är god.
— Vi är en tight grupp och det är oftast väldigt bra stämning.
Klockan 19:00 i ÅVA är det dags igen. Var där!

Publicerades 2020-01-08