Inför GIK-Jonstorp

Samma spelare, men ett nytt lag.

Carl-Johan Svensson försäkrar att söndagens plattmatch mot Olofström är historia.

Vi har tagit lärdom av söndagens match. Vi var inte där, vad det beror på vet jag inte, men det ska vi vara i morgon.

— Vi ska vinna närkamperna och spela som ett lag.

Lätt att säga, svårare att göra. Men att GIK kommer att göra sitt bästa i kväll kan vi vara säkra på.

Om motståndarna, Jonstorps IF, vet Carl-Johan föga. Han bedömer dem som likvärdiga med Olofström så det är absolut ingen lätt match att vänta.

— Vi måste vara med till 100%, annars blir det samma resa som i söndags, förtydligar han.

— Det var nog vi som gjorde Olofström bra snarare än att de var bra själva.

Mot Jonstorp måste det bli tvärt om, men hur gör man?

— Man vinner närkamperna och man håller sig till sitt spel. Utnyttjar varandras styrkor på isen och gör varandra bättre.

Carl-Johan och skribenten hoppas gemensamt på att ingen drar för stora växlar av den inledande förlusten, utan kommer och tittar i morgon (läs: ikväll). Mot Jonstorp blir det ett helt nytt lag, fast med samma spelare.

— Vi kan bättre än vad vid presterade mot Olofström. Alla vill prestera bättre, spelarna och vi ledare.

Publicerades 2019-01-09