Inför GIK – Kallinge Ronneby IF

I morgon är det en ny dag och en ny match.

Förlusten senast kan kännas snöplig, men man kan se det på ett annat sätt också. Trots decimerat manskap gjorde GIK en bra match och ett mål till vid rätt tillfälle hade gjort det till en helt annan match. Men framför allt: Det är en ny match med nya förutsättningar.

– Lite tråkigt att vi inte kunde göra ett mål till. Då hade det blivit en helt annan match, säger Robin Wallin och bekräftar skribentens tankar. Och Robin har faktiskt hyfsat färska erfarenheter av morgondagens motståndare.

– Jag mötte Kallinge med Mariestad, i fjol i Allettan. Det är ett bra lag, men absolut inga omöjliga motståndare, det finns det inte i den här serien. Vi har Kristianstad och Vimmerby som kanske ska vara de bästa, men sen … Så bra är de nog inte, de har ju tappat några matcher. Men det kommer att bli tufft, säger Robin med en sund portion självförtroendet.

Förra veckan sade målvaktstränaren Tomas Lundgren att han var nöjd med situationen med två målvakter som konkurrerar om förstaspaden. Hur ser de på det själva? Robin svarar för sig.

– Det är klart att vi tävlar varje dag på träning och det har speglat mitt eget resultat. Jag tycker att det har gått ganska bra nu i början på säsongen och det har Adam en stor del i.

Robin fick gott intryck av publiken i ÅVA under tiden i Mariestad. Det intrycket har bestått och han hoppas givetvis på ett bra stöd från läktaren i morgon.

Publicerades 2017-10-12