Inför GIK-Köping

Möjligheten till en extra bonuspoäng i Fortsättningsettan lever för Henrik Ekeståhl och resten av laget. Men det krävs tre poäng mot både Köping och Skövde!

– Vi slog dem senast, så bara vi har pucken med oss, åker mycket skridskor och skjuter mycket så kommer det att gå vägen, konstaterar Henrik Ekeståhl helt sanningsenligt.

Och varför inte, stödet från hemmapubliken borde ge en extra skjuts åt laget som aldrig ger upp. Men hur gör man för att hålla humöret uppe när man befinner sig i uppförsbacke?

– Det är bara att fokusera på det egna spelet, både för individerna och för laget. Man måste tänka positiva tankar – det kan inte alltid gå som man vill.

Det gäller mycket i kväll och allt talar för att det blir en av årets bästa matcher i kväll. Var där!

Publicerades 2015-12-02