Inför GIK-Köping

Idag är det en mycket viktig match mot Köping. En match som Hugo Johansson kommer att följa från läktaren på grund av en skadad fot. Men hans engagemang är inte att ta miste på – ”Jag ska vara på läktaren och höras. Det är viktigt”.

Nu har det faktiskt blivit poäng de tre sista matcherna och Hugo är med rätta stolt över vad han och resten av laget har åstadkommit.

– Det är faktiskt imponerande att vi tagit poäng de tre senaste matcherna. Vi spelar på rätt sätt, följer våra roller och är i bra form. Kanske att vi kunde bli bättre på att inleda matcherna.

Så sant som det är sagt. Hockey spelas i sextio minuter och det är lättare att vinna om man är med från början.

Enkronas match är det också, något som Hugo verkligen ser emot.

– Det ska bli väldigt roligt. Tänk att det skulle bli en sådan viktig match, det känns som att det kommer att gå bra. Jag ska vara på läktaren och höras. Det är viktigt.

Var med du också och gör skillnad!

Publicerades 2016-01-31