Inför GIK – Kristianstad

GIK står inför en tuff uppgift när ett av seriens vassaste lag knackar på dörren. Du är inbjuden att bevittna kampen.

I Hockeyettan Södras omgång 14 välkomnar vi Kristianstads IK till Åse Viste Arena.

Kristianstad är ett lag som föregående säsong var otroligt nära att knipa en allsvensk plats då IK Pantern sånär fick tacka nej till spel i serien. Kristianstad har även denna säsong visat fina prestationer och befinner sig i skrivande stund på tabellens andraplats.

Dagens motståndare siktar givetvis på att avancera till den högre serien och satsar hårt med namnkunniga spelare och ledare. Vi hittar bl.a. meriterade storspelaren Mats Lusth som Head Coach och Målvakten Joel Gidstedt med tidigare erfarenheter från SHL.

Kan våra Hjärtebröder störa dessa giganter? Det är i Åse Viste Arena det händer, 16:00 släpps pucken.

I vår foajé öppnar "BEFORE GAME" 14:00, där kan du bygga upp stämningen innan matchen. Bar, enklare mat och trubadur.

Har du ingen möjlighet att vara på plats så sänder GIK-TV matchen live. https://play.staylive.se/grastorpsik/l/4505

Publicerades 2017-11-11