Inför GIK-Kumla

Bosse Andersson i marknadssektionen hör till de som gärna hade sett en längre säsong, med kval till Allsvenskan.

– Visst är det roligt när säsongen slutar med att vi slipper negativt kval. Allt blir så mycket lättare då. Inte bara marknadssektions arbete med sponsorer, utan hela föreningen ned till de yngsta ungdomslagen. Bosse låter lättad innan han fortsätter med att berätta om sitt drömscenario:

– Samtidigt är en lång säsong bra både ekonomiskt och sportsligt, om det innebär kval uppåt. Vi hade varit där om pucken hade studsat vår väg lite oftare på slutet.

– Det skulle inte skada om seriespelet gjordes om så att den ordnarite säsongen blev längre.

Gör Bosse sällskap och njut av division 1-hockey för sista gånge den här säsongen.

Publicerades 2015-02-11