INFÖR GIK – MARIESTAD

Anders Spaak om kvällens match.

BOiS Hemma!

Vi möts för femte gången denna säsongen, under de tidigare matcherna mot BOiS som varit jämna, har nog våra motståndare fört matcherna och vi har fått försvara oss,.

Vi har gjort det på ett bra sätt tre förlorade och en vunnen, om några timmar vet vi hur kvällens derby slutar, förhoppningsvis efter en spännande och fartfylld match står vi som segrare.

Känns som om vi behöver segern mest med tanke på att vi inte fick några bonuspoäng med oss efter

Hockeyettans grundspel, så gav vi  de övriga lagen en form av handicap.

Om vi leker med tanken att jämföra vårettan med två-hundra-meters-lopp så startar vi i startblocken men övriga lag har ett antal meters försprång, från 10 meter till 70 meter.

Kvällens moståndare M-bois startade 70 meter före oss i ett tufft race, det gäller att hinna ifatt på den korta upploppsrakan och samtidigt inte vika ner sig för dem man har passerat.

Det är sex matcher kvar av vårettan efter kvällens drabbning vill man vara med och slåss om åtråvärda platser i play-off mot  Allsvenskan, vill det till att vinna, stå emot och kriga om varje puck, närkamp osv. Det är ett krig om varje kvadratcentimeter.

Det samma gäller naturligtvis att man kan hålla jagande motståndare bakom sig, inte vika ner sig utan kunna hålla ut ända till målsnöret och ha viljan att vinna.

Anders Spaak

Publicerades 2015-01-28