Inför GIK-Mariestad

Äntligen! Det är fredag och dags för ett klassiskt länsderby, förhoppningsvis inför en stor publik.

– Det är härligt med ett derby, mycket känslor och så. Fredag och hemmamatch, vi hoppas på mycket publik och bra stämning, säger Roman Bilek och det syns att han ser fram emot matchen. Men vad tror han om det sportsliga?

– När vi spelar som vi ska kan vi slå alla lag i den här serien, och det tycker jag att vi har bevisat. Mariestad är snabba och dumpar mycket puckar. Det gäller att ta pucken snabbt, spela enkelt och hålla kvar pucken i laget.

Spelar laget som i söndags borta mot Tranås i söndags kan det mycket väl gå vägen. Dessutom har en del skadade och sjuka spelare kommit tillbaka. Och så tillkommer det en målvakt som i vanliga fall har en indian på bröstet.

– Det stämmer. Han kommer i morgon (läs idag) och vi har goda referenser på honom. Vi får se vad han bidrar med.

Än är laget inte helt ordinarie, men med rätt inställning och rätt spel i sextio minuter är inget omöjligt. Och den sjätte spelaren på läktaren är viktig för laget.

– Ni får gärna komma, allihop. Vi behöver er och det är viktigt för killarna att få uppskattning för det arbete de lägger ned varje dag, Roman avlutar med att uttrycka uppskattning för den trogna hemmapubliken.

Vi har även tagit oss en pratstund med #18

Publicerades 2015-11-20