Inför GIK-Mjölby

Sebastian ser möjligheter.

Efter två säsonger i Vänersborg är Sebastian tillbaka i GIK och han verkar gå mot sin bästa säsong personligen. Vad som är ännu viktigare är att han verkligen tror på en bra Alltvåa och kval till Hockeyettan. Det finns en plan och håller den så kan det bli en riktigt trevlig avslutning på säsongen.

Sebastians oomtvistade goda humör var en tillgång senast mot Jonstorp i en match som fick en darrig start. 0-3 efter första perioden var en brant uppförsbacke.

Det kändes väl inget vidare med tanke på matchen innan. Men vi gick ihop som en grupp och pratade i omklädningsrummet efter första perioden.

— Vid 1-3 kände jag att det skulle gå vägen och vid -2-3, ja då flöt det bara på.

Men det var då och nu väntar Mjölby, laget som vann Hockeytvåan Södra B.

— De har gått som på räls i den andra serien och har några riktigt vassa gubbar.

— De torskade hemma mot Bäcken med 0-4 senast, så de kommer nog taggade nu.

Allt kan hända i hockey, det är en jämn serie och alla kan slå alla. Det är bara att hålla planen och se hur långt det räcker.

— Mjölby, det kommer att gå undan. Det är bara att komma påkopplad från början så kommer det att gå vägen!

— Om det bara kommer lite mer publik än senast, så ska vi göra allt!

Publicerades 2019-01-13