Inför GIK-Mjölby

Dennis Walette är tänd på uppgiften. En match som många tror inte betyder något, men där hemmaplansfördel och potentiellt lättare motstånd ligger i potten.
Han har tyvärr varit borta en stor del av säsongen, men är nu tillbaka och i fin form.
— För att ha varit borta så pass länge har jag kommit in bra i laget. Under tiden har jag hjälpt till lite runt laget, som materialare, expertkommentator, med mera.
— Visst vill jag helst spela, men det har varit viktigt att vara med och bidra på något sätt.
Hur är det med motivationen nu när det ”inte gäller något”? Svaret kommer blixtsnabbt, och visst är mötet mot Mjölby viktigt.
— Det finns placeringar att spela om och det är viktigt att komma så högt upp som möjligt.
Och enkronan betyder en hel del.
— Jag har sett hur stort och viktigt det är för klubben. Nu gäller det att gå ut och leverera, göra något bra för de på läktaren.
Rivalitet hör hockey till. Förutom de uppenbara matcherna mot Vänersborg och Trollhättan kan skribenten inte undvika att tänka på de mot andra f d Hockeyettan-lag, som Mjölby.
— Så är det. Speciellt mot Mjölby, där har vi byggt upp en rivalitet. Vi har mött dem ganska många gånger nu och det kommer att bli en bra match.
Receptet för att besegra Mjölby är enkelt.
— Hålla oss till vår spelplan, spela hockey i sextio minuter och inte hitta på några individuella grejor. Att vi går ihop som en grupp och gör vårt bästa.
Skribenten och Dennis förenas i en önskan om en fullsatt hall.

Publicerades 2020-02-23