Inför GIK-Mölndal

Fyra snabba, som får utförliga svar, med Calle Dahlin

En poäng i morgon så vinner ni serien, men det började inte jättebra. Hur känns det nu?

—Vi hade en fantastisk försäsong där vinsterna rullade in tämligen enkelt, när serien väl började blev det lite tuffare. Vi hade svårt att spela ”vårt” spel och gjorde det väldigt svårt för oss själva. Ju längre serien gått tycker jag vi mer och mer kommit tillbaka till det enklare spelet och då har vinsterna trillat in också.

Hur motiverar man sig när det ”inte gäller något”?

—Man vill alltid vinna matcher så är det. Det brukar bli ganska tuffa matcher mot Mölndal vilket också hjälper till att spela motiverat.

Vad är det som gör er så starka som grupp?

—Mycket tävling och kamp på träning gör oss starka som grupp, som man tränar spelar man brukar vara en klyscha som stämmer ganska bra tycker jag.

Hur går det och vem gör det?

—Självklart går vi för seriesegern och vem som avgör är ganska öppet tycker jag. Liljedahl har kommit in på senare delen av serien och gjort en hel del poäng, Berntsson och Frank på backen är inte skygga heller för att vara med i protokollet så det blir väl någon av dom.

Publicerades 2023-12-02