Inför GIK-Nittorp

Vi ser bakåt och framåt med Ryan Wiley.

— Vi är glada över att vara i toppen av tabellen, men vi har en del att jobba på. Det är bra, för man ska hela tiden sträva efter att bli bättre.

Lagkapten Ryan Wiley säger det många tänker och går vidare.

— Vi är glada, men inte nöjda.

Då är det frågan om vad han hade förväntat sig av första halvan av grundserien?

— Vi har hela tiden vetat att vi har ett bra lag, det kände jag redan efter första träningsmatchen. Fast det finns detaljer att arbeta på. Som det defensiva spelet i egen zon.

Det finns saker som Ryan är nöjd med också. Som den fina andan i omklädningsrummet. Det är roligt att komma dit varje dag och göra jobbet.

— Alla vill till Hockeyettan, jobbar hårt mot målet och har en bra attityd.

Skribenten är imponerad av de unga spelare som på grund av skador och sjukdomar har gått in i laget och gjort bra ifrån sig. Ryan delar den uppfattningen.

— Du märker inte ens att de är unga. De passar in med en gång, spelar på rätt sätt, och gör en del mål.

På söndag väntar Nittorp. Lagen möttes i första omgången i slutet av september och då van GIK med 3-4 efter förlängning.

— Vi var missnöjda. Vi vann, men vi hade kunnat göra bättre ifrån oss. Nu har vi spelat första halvan, vet vad vi kan vänta oss och vet vad vi behöver göra för att vinna.

— Det handlar inte bara om att vinna, utan också om att bli bättre som lag och spela mer strukturerat. Med ett mer strukturerat spel vinner du fler gånger.

Publicerades 2019-11-10