Inför GIK-Pantern

Skribenten tycker att GIK gjorde sin bästa match hittills i år mot Vänersborg, och ser fram emot resten av säsongen med tillförsikt. Så här säger tränarna:

— Två matcher som har gått bra. Vi är bra mycket bättre mot Vänersborg än vad vi är mot Boro, inleder Robin Adamsson.

— Vi har varit bättre i tidigare matcher och förlorat än vad vi var mot Boro. Men en seger är ju en seger!

Matchen mot Vänersborg avgjordes under några fantastiska minuter i tredje perioden.

— Hårt jobb ger utdelning, vi får vara glada att det kom då, och vi har jobbat hårt.

Om det händelsevis fortfarande finns de som tycker att det har varit mycket snack och lite verkstad, var så god, här var det verkstad så att det räcker. Vardagsslitet i ÅVA syns inte lika bra.

— Fortsätter vi att lägga ned kraft, tid och ork så får vi en belöning till slut, påpekar Christopher Hamell.

Skribenten noterar att alla fyra femmorna levererar.

— Det är ju jättebra, säger Robin.

— Grabbarna ska har kredd. Vi har spelat bra, men inte fått det med oss. Vi har haft bra träningar, med bra humör och grabbarna har visat att det finns självförtroende och kapacitet. Vi har inga planer på att sluta köra.

Och nu väntar Pantern på söndag…

— De har gått lite upp och ned. Det var en ganska jämn match mot oss fast vi förlorade med 3-6. De är skickliga framför allt när de får lite snurr i anfallszon. Men vi har tagit flera steg och blivit bättre i egen zon. Håller vi oss till vår gameplan ska vi ha en god chans mot dem, avslutar Christopher.

Publicerades 2023-01-27