Inför GIK-Skövde

Tidaholm är hemma och GIK är laget. Minen på bilden är sammanbiten, men det glada leende som Emil visar skribenten i verkligheten visar att han tror på GIK i kväll.

Om matchen mot Västervik var en trist dag på jobbet, så är Emil taggad inför kvällen.

– Det var en avslagen historia från båda håll. Men en poöng är bättre än ingen alls, säger han och visar att han både hoppas och tror att GIK kan bättre.

– I dag går vi för tre poäng. Det är derby, och då är det inte svårt att tända till!

Om sin egen insats så långt tycker Emil:

– Det är bara att jobba på. Klart att det alltid finns saker att bli bättre på och framför allt är det viktigast att laget är bra.

– Vi är en bra grupp som fungerar bra ihop. Synd bara att Sellin skulle gå och bli skadad, han är nog den bäste forwarden vi har.

Klockan 19.00 i kväll är det nedsläpp. Var där!

Publicerades 2014-12-03